söndag, juli 02, 2006

Sol och bad

Cyklat Säröbanan ut mot Askim, Billdal och dom andra rikemansghettona för lite sol och bad två dagar i rad nu. Det har varit riktigt trevligt. Signe har sprängt badbarriären och plaskar runt som en liten säl. Blir vansinnig när man ska åka hem. När jag tänker efter är det faktiskt på gränsen till så vansinnig att det nästan inte är värt att ta sig dit från första början. Men det är väl så det ska vara... Det enda som inte känns riktigt bra är att min höggravida sambo har barnet på sin hoj. Inte mitt fel. Jag har föreslagit både barnsadelflytt och cykelbyte. Men det ser illa ut, mycket illa. Jag har idag lagt märke till flera menande blickar och en kvinna i 45-årsåldern såg till och med arg ut. Väntade bara på en dräpande kommentar och började fantisera om att jag cyklade ikapp henne, stack in en pinne i hjulet och spöade upp henne med min cykelhjälm. Det var väldigt utstuderat och grafiskt alltihop inne i mitt huvud och sen blev jag lite illa till mods.


Sen när vi kom hem såg jag på nyheterna att det var snudd på livsfara och övergrepp att låta barn vara i solen mitt på dagen och det var risk för omedelbar hudcancer. Slutade känna mig som enbart en dålig make och gjorde om det till en skön kombination av mansgris och dålig förälder.