söndag, januari 07, 2007

Kåvepenin rules my world


Nu har jag knaprat penicillin sedan i onsdags kväll och står nu i tacksamhetsskuld till en viss herr Fleming. Blivit nästan som frisk på ett kick och som bonus har jag sluppit hela dålig-i-magen effekten. Medicin. Farmakologi. Naturvetenskap. Smaka på orden. Jag vet, det smakar nektar och jungfrubröst. Men onda krafter lurar i mörkret! Vi måste alla gå samman i enad front för att försvara vårt samhälle och våra barn mot dessa, mot homeopati, tarotkortsläsning, Ayurveda, astrologi och annat elände. Piska ihop en mob redan ikväll! Plocka fram grepen, facklan och repet och bege er till närmaste "hälsokostbutik"! Visa dom var skåpet ska stå. Vänd er till den rätta läran! Apoteket! Socialstyrelsen!

Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det...

Idag har vi åkt skridskor på Ruddalen. När vi skulle gå därifrån fick Signe ett sånt vansinnesutbrott att jag aldrig sett på maken. Jobbigt men rätt imponerande på samma gång.