fredag, maj 11, 2007

Två kändisar och en begravning

Jag har varit i Värmland och begravt farmor. Allt gick bra och enligt rådande seder och bruk. På vägen dit satt jag bakom Snygg-Erik från Idol. Jag kan upplysa alla killar därute som tämjer sitt morgonstånd med fantasier om denne i sanning fagre yngling om att han -tyvärr- luktar bajs. Ganska mycket dessutom. På hemvägen såg jag en trädgårdsutsmyckning av ovanligt grov kaliber; en jättelik vit isbjörn som inte så lite påminde om toppen på en manslem. Och så passerade jag en håla vid namn Surte som hade en hel del wrong side of the tracks över sig. Ska kika på huspriser där lite senare.

Häromdagen såg jag Frank Andersson på Rosengatan. Han var lite casual klädd i vit, långärmad tröja och ett par jeans och spankulerade litegrann av och an medan han pratade i telefon. Jag skulle kunna påstå att han var uppenbart narkotikapåverkad men det vore inte sant. Och kanske till och med på gränsen till förtal.