torsdag, augusti 16, 2007

Ett tillägg

Ack, ack, ack! Glömde ju helt bort att nämna Mr. Manu Chaos alldeles utmärkt trevliga festivalspelning. En liten senig man i multikulti möter rastafari möter army utstyrsel, gitarr i famnen och lika full av energi som vilken tjackpundare runt Kvilletorget som helst. Riktigt bra från början till slut. Och då gillar jag egentligen inte hans musik något vidare. Det var något annat, förutom då farten och fläkten och publikens gensvar. Jag tror det var bandet.

När jag var yngre lyssnade jag rätt mycket på Mano Negras King Of Bongo skiva. På inneruppslaget fanns en massa små bilder a la mugshots på hela gänget där dom såg riktigt kriminella ut. Det var samma grej med bandet han hade med sig i fredags. Dom såg lite ut som ett gäng som suttit inne tillsamman i säg en sisådär tio år på något sydländskt stillo där man mer hänger och spelar kort och lagar mat tillsammans och sen tatuerar varann lite och slåss med egentillverkade knivar med andra gäng. Lite svartmuskiga. Nä, det var riktigt sköna vibbar. Speciellt basisten hade en rejäl pondus, stor och tung i bar överkropp och shorts. Och så gitarristen i Adidas mjukisbrallor och antydan till bitchtits. Hundra procent. Från början till slut.

Ville bara säga det. Medans jag kommer ihåg.