torsdag, april 01, 2010

När det är dags att gå är det dags att gå

Trilla ner i en vulkan. Så bisarrt. Med all respekt för vederbörandes anhöriga, men vilken final! Jag kan ju inte vara säker, men i slutändan tror jag ändå det slår att ligga på något underbemannat äldreboende och tyna bort, utlämnad åt uttråkade timvikarier i sena tonåren, med liggsåren som enda sällskap.

Sitter just nu och färdigställer århundradets aprilskämt. Det är bara några detaljer som ska finslipas. Offret är den "vän" som för någon vecka sedan anklagade mig för både det ena och det andra. Det var"konton" som "hackats" och någon slags "profil" som ändrats till ett orgiastiskt hopkok av homosexualitet och Stjärnornas Krig. Jag var, och är, helt oförstående. Grät, bedyrade min oskuld och trohet. Men vad fick jag för det? Jo misstro, ännu fler hårda ord och en polisanmälan. Det var verkligen inte snyggt skött från hans sida... Hämnden blir ljuv.

Nu är det påsk. Nu blir det ägg.