onsdag, april 07, 2010

Satans mördare

För att bli någon att räkna med i bloggosfären måste man ha minst ett putslustigt, dumdrygt eller halvinitierat inlägg per dag. Per dag! Helt galet. Jag har hittat en genväg. Välj ut valfri artikel på vår största dagstidnings hemsida, länka dit och gör en grej dom kallar för typ twingly och vips får du en hel massa träffar på den där sitemetern jag vet du har men kanske förnekar och ditt ego får den där lilla boosten det behöver inemellan. Lätt som en plätt!

Om det skulle vara av intresse kan jag bara meddela helt kort att jag nu ska steka ägg och potatis, skölja ned detta med påskmust och därefter gå och lägga mig för att på så sätt förhoppningsvis få lite vila inför natten. Skiftarbete. Jag hatar det alltmer. Mer än livet självt, som en kompis kanske skulle säga.

Annars finns det en jätterolig hemsida här. Och den här är också rätt rolig. Man kan aldrig få för mycket roligt. Ett gott skratt förlänger livet. Och lidandet. Om man då till exempel är skiftarbetare, som jag, eller sexslav. Eller redan har sett färdigt alla avsnitt av The Wire ( jag har bara två och ett halvt kvar och står vid randen av avgrunden). Eller är i färd med att uppleva något annat hemskt och traumatiserande.

Sist men inte minst. Satans mördare. Som Palme skulle ha sagt...