söndag, december 04, 2005

Sur mage

Känner mig alldeles uppblåst i kaggen och det småsvider lite sådär obehagligt i trakten av min övre magmun. Lite som en evig sur uppstötning som inte kommer loss, inte riktigt vågar lämna startgroparna. Jag skyller på Mia. Hon brände vid kvällsgröten något alldeles förskräckligt...

Dagens höjdpunkt har väl varit Vickans besök. Det blev mat och häng i soffa och en del manligt brottande à la Rallarsving. Mer sånt. Mer fysisk kontakt oss män emellan, gärna i form av lite halvhårdhänt envig. Lite tjo och tjim som så lätt övergår i blodigt allvar, strid på kniven. Kanske kan vi få se mer av den varan redan imorgon. Tänkte bjuda över lite olika grabbar på kladdkaka och grädde. Efter en sån inledning kan ju vad som helst hända.

Annars har jag inte varit utanför dörrn idag. Jag var väl ute i trapphuset och slängde en påse blöjor någon gång i förmiddags. Tror jag. Närmare frisk luft än så kom jag inte. Får råda bot på det imorgon.