måndag, augusti 27, 2007

Skolstart

Idag började Mia skolan igen. Det blev roligt nästan direkt.

Mia anländer, sin vana trogen, till lektionssalen i sista sekunden. Sätter sig på närmasta stol och hamnar bredvid en mulattkille/basketamerikan . Upptäcker per omgående att hon glömt sitt pennskrin hemma.
- Jag har glömt mina pennor hemma, kan jag låna en av dig?
- Hhm?
- Pratar du svenska?
- Eh, ja. Hurså?
På klingande götebosska givetvis.


Men det skulle bli roligare än så.

Rast. Mia köper en kaffe i kafeterian. Mycket folk, lektionssalen ligger på Sahlgrenska, klasskamrater och personal och annat löst folk i en salig blandning. Hon sätter sig bredvid en snubbe och tänker att fasen det är lika bra att bryta isen och bekanta sig lite med sina klasskamrater.
- Jaha, pluggar du till arbetsterapeut eller sjukgymnast?
Mannen svarar med distinkt tysk brytning.
- Nej, min fru är här och insemineras på Kvinnokliniken.

Helt jävla lysande.

Lysande.

Själv kör jag pappaledigt från och med idag. Helt slut. Det snurrar i min skalle.