lördag, maj 24, 2008

Gräddhyllan

Liseberg. Jag, Mickey Dee och Claes Malmberg. Ett tillsynes omaka gäng men i det här fallet är det som dom säger, opposites attract. Och ganska snart hade vi lyckats lämna respektive familj bakom oss och slagit oss ned vid stambordet på Tyrolen. Det stod inte på förrns ölen flödade och folk svärmade runt oss för att få sin del av glansen och glamouren. Classe beställde in ett par hinkar champagne och våra turer till toaletten för lite pudrande av näsan kom tätare och tätare. Fyra timmar och en mindre skärmytsling senare var vi allihop stabilt fulla och tillsammans med vårt entourage snubblade vi ut till de två limousiner som M.D. styrt upp. Sen blev allt svart en stund och när jag vaknade stod vi parkerade på Andra Långgatan mitt i ett jävla hålligång. Dreads, barnfamiljer och tjackade byggjobbare i en salig röra. Folk rökte knark och drack öl helt ogenerat, precis som det ska vara. Vi for in och ut på vartenda etablissemang längs hela stritan. Varenda lokal hade förvandlats till en svartklubb, natten snurrade fortare och fortare. Framåt tretiden på morgonen började polisen strömma till för att sätta punkt för partyt. Mickey och Claes stannade kvar för att kasta flaskor och kravalla med resten av mobben, men jag, jag tänkte att nej det är ju en dag i morgon med. Så jag gick hem.